I 2022 havde 2,7 millioner danskere en privat sundhedsforsikring, og mange har gjort flittigt brug af den mulighed til både at blive udredt og behandlet i det private sundhedsvæsen.

Forsikrings- og pensionsbranchen og de private sundhedsvirksomheder er dermed blevet en etableret del af det danske sundhedssystem og rummer ydelser, som mange efterspørger. Alligevel oplever vi tit, at vi bliver udsat for kritik for at være i konkurrence med og i modsætning til det offentlige sundhedsvæsen.

Virkeligheden er dog en anden. Vores ydelser er – og skal ses som - et effektivt supplement til det offentlige sundhedsvæsen - et supplement, der rummer en række ressourcebesparende effekter for det offentlige sundhedsvæsen gennem hurtig adgang til behandling og et stort fokus på forebyggelse af alvorlige og ressourcekrævende lidelser.

Læs indlægget hele indlægget her: De private sundhedsvirksomheder og forsikrings- og pensionsselskaber bidrager til at højne danskernes sundhed | avisendanmark.dk