Læs med i Avisen Danmark, hvor branchedirektør, Jakob Rixen skriver om de mange offentlige patienter, som privathospitalerne behandler og udreder.

Den store andel af offentlige patienter hos de private sundhedsvirksomheder vidner om et succesfuldt samarbejde mellem regionerne og de private sundhedsvirksomheder. Et offentligt-privat samarbejde, der hver dag sikrer, at flere patienter kan blive udredt og behandlet hurtigere. Det bør vi glæde os over og lade os inspirere af.

Man hører ofte alt det, der ikke fungerer i vores sundhedsvæsen. Der er også alvorlige udfordringer i sundhedsvæsenet, som er nødvendige at løse. Men der er også elementer i vores sundhedsvæsen, der fungerer godt.

Her er det særligt relevant at fremhæve det gode samarbejde mellem de fem regioner og de private sundhedsvirksomheder. Dette samarbejde er muligt, fordi de danske patienter har patientrettigheder, der giver dem mulighed for at blive behandlet på et privathospital, hvis ventetiden er for lang i det offentlige.

Læs hele indlægget her: Private sundhedsvirksomheder er blevet en integreret del af sundhedsvæsenet – lad os fortsætte og styrke det gode samarbejde | avisendanmark.dk